Moi! Moika! Hei! Terve! - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Josephine Hartkamp - WaarBenJij.nu Moi! Moika! Hei! Terve! - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Josephine Hartkamp - WaarBenJij.nu

Moi! Moika! Hei! Terve!

Blijf op de hoogte en volg Josephine

01 September 2014 | Finland, Helsinki

Een eerste weekje in Helsinki is alweer zo voorbij. Vorige week maandag ben ik 's geland op Helsinki-Vantaa international airport. De eerste ontmoeting is meteen een voorbeeld van de liefdadigheid van de Finnen. Vanuit de universiteit krijgt namelijk iedere student een tutor toegewezen. Een heel leuk meisje wat zelf ook aan de universiteit studeert. Toen ik aankwam stond ze al heel lief op me te wachten met een bordje "Josephine :)" om me naar mijn nieuwe kamertje te rijden. Heel erg lief!
Ik was zelf nog zo stom om eerst natuurlijk het verkeerde gebouw binnen te gaan. Terwijl ik toegangscode van de deur keer op keer aan het was intoetsend, kwam iemand me te hulp geschoten om te vertellen dat dit de straat was waar ik eigenlijk moest zijn. Ik probeerde uit te leggen dat ik bij Antti Korpin tij moest zijn. Na een aantal keer begreep ze het eindelijk (Ant"ti Körpin tie".
Een leuk kamertje met gezellige huisgenootjes. Dinsdag ben ik meteen met mijn Nederlandse huisgenootje op pad geweest om Helsinki te verkennen. Een mooie, rustige, schone, culturele stad omringd met heleboel eilandjes. In het weekend het sightsee'en meteen doorgezet en ook Turku en Suomenlinnea bezocht. Een heleboel mooie dingen gezien en een heleboel gewandeld te veel om op te noemen.
Afgelopen week was ook de introductie van de universiteit begonnen met alle benodigde info en voornamelijk om elkaar te leren kennen. Er zijn namelijk 160 uitwisselingsstudenten aan de universiteit! Dus ik ben zeker niet de enige. Vandaag dan ook met mijn eerste college begonnen en meteen wel leuke assignment toegewezen gekregen. Zeker interessant! Alleen de monotone manier van spreken is nog wel even wennen (beetje slaapverwekkend). Morgen een eerste les Fins! Ik ben echt benieuwd! Ik ken tot nu toe een woord of 20, dus ik hoop dat dat snel meer wordt. Schijnt dat je in het Fins niet 'op' 'in' 'onder' maar dat het woord dan gewoon verbuigt. Echt een hele andere taal. Het klinkt wel echt leuk.

Minä rakastan sinua!
Moimoi!

  • 02 September 2014 - 07:20

    Anne:

    Hee Joos!
    Zo te horen heb je het goed naar je zin gelukkig!Die taal klinkt alsof het onmogelijk is om te leren. Maar dat heb ik ook met het Chinees haha..
    Ik hoop dat het een super mooie ervaring zal worden. Geniet ervan!
    Schrijf snel weer!?
    xx
    Anne

  • 12 September 2014 - 16:55

    Lisanne:

    Oh echt zo leuk joosje! Volgens mij heb je het al helemaal naar je zin!
    xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Josephine

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 7775

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 19 December 2014

Helsinki it is!

04 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: