Eerste week como latino! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Josephine Hartkamp - WaarBenJij.nu Eerste week como latino! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Josephine Hartkamp - WaarBenJij.nu

Eerste week como latino!

Blijf op de hoogte en volg Josephine

08 Augustus 2013 | Chili, Santiago de Chile

Santiago de Chile

Ik zal maar helemaal bij het begin beginnen. Ik was van plan om al meteen vanaf de start een reisblog te maken, maar ....

Anyway 1 augustus ben ik vertrokken naar Santiago de Chile voor mijn stage. Mijn vliegtuig ging al best wel vroeg (09:15) van Düsseldorf international airport. Mijn lieve mama heeft me daar weggebracht en uitgezwaaid. Vanaf dat moment begon de reis pas echt.

Ik was op weg. Mijn grootste angst was dat ik mijn paspoort zou verliezen, dus dat heb ik gedurende de hele reis minimaal om het uur gecheckt. Gelukkig heb ik deze nog steeds. pfieeuww

De vlucht naar Santiago had een tussenstop in Miami. Ik had al grootse plannen om in de tussentijd Miami ook nog even te bezichtigen aangezien er 10 uur tussen de vluchten zat, maar lukte dat niet helemaal. Toen ik was geland in Miami werd ik van controle naar controle gestuurd en dat kostte allemaal best veel tijd. Tegen de tijd dat ik door alle douane en checks heen was en mijn koffer weer op de goede vlucht had gezet, stond ik al weer in de vertrekhal. Het was niet echt gemakkelijk om daar weer uit te komen, dus toen heb ik maar besloten om te chillen op het vliegveld. Lekker met een boekje en een warme beker chocolademelk op een bank gezeten. De tijd ging wel sneller dan verwacht. Ik heb nog wat geslapen, avond gegeten en voor ik het wist zat ik alweer in het vliegtuig.

Op weg naar Santiago zat ik naast een Chileense jonge vrouw. We hadden geen scherm meer om films te kijken, dus hebben we best veel gepraat, was heel erg leuk om zo al wat meer te weten te komen. Nog niet in het Spaans helaas, maar dat komt nog wel. Op het vliegveld in Santiago gedag gezegd en in de taxi gestapt op weg naar mijn nieuwe huisje. Dat was nog een hele onderneming om in mijn Spaans uit te leggen waar ik heen moest en waar dat ongeveer ligt, maar alle mensen hier zijn zo aardig, geduldig en behulpzaam dat het allemaal gelukt is.

De kamer bevalt heel erg goed. Ik woon hier nu op dezelfde verdieping met 1 Duits meisje dat heel toevallig ook in Maastricht studeert, 1 chinees meisje en 2 meiden en 1 jongen uit Californië. Mensen zijn hier heel uitnodigend en hebben allemaal wel zin in een feestje.

Vrijdagavond ben ik nog naar een welkomst barbecue geweest met mijn huisgenoten en heb ik heb ik heel lang geslapen. Ik was zo moe van mijn 40-uur durende reis dat ik zelfs niets gemerkt heb van een feest met dertig mensen op onze eigen verdieping. De volgende dag ben ik meteen op pad gegaan om meer te zien van Santiago. Ik had met een Nederlands meisje, dat hier voor de zomer is, afgesproken om wat te gaan lunchen en een beetje de weg te wijzen. 's Avonds ben ik met 3 fransen een guatalamaanse en 2 Chilenen iets gaan drinken vlakbij ons huis in de stad. Was heel erg leuk. Je hebt hier vlakbij ons huis namelijk een hele leuke wijk met veel barretjes en terrasjes en clubs met allemaal latino muziek.

De volgende dag lekker uitgeslapen en rustig aangedaan. Ik ben nog de stad in geweest opzoek naar een gratis rondleiding die in de stad zou zijn, maar ik heb deze helaas niet kunnen vinden. Er schijnen er meerdere te zijn, dus dat staat nog op de planning. Wel was er op dat plein een live concert in teken van een goed doel. Dat was echt super leuk om te zien. Echt latino muziek en dans en heel veel voorbij gangers stopten en begonnen mee te dansen. Ik ben echt stik jaloers hoe waanzinnig iedereen hier kan dansen. Ik wil dat zoiezo nog gaan leren hier. 's avonds rustig aangedaan en vroeg gaan slapen, want maandag had ik mijn eerste werkdag.

Maandag vroeg opgestaan, in mijn pakje gehesen en op naar Hotel Regal Pacific om aan mijn stage te beginnen. Toen ik bij de metro aankwam was ik best wel shocked. Er zijn zoveel mensen die 's ochtends met de metro naar het werk gaan dat het super super druk is. Ik moest 10 metro's wachten tot ik de metro in kon en ook in de metro leer je elkaar van top tot teen kennen. Ondanks dat was ik gelukkig nog precies op tijd voor de meeting met de general manager. Deze is heel erg aardig, verwelkomde me gelukkig in het engels en we hebben besproken hoe de stage in grote lijnen zal verlopen. Vervolgens heeft het hoofd van de human resource afdeling alles voor me uitgewerkt, kreeg ik een rondleiding door het hotel en kon ik mijn eerste werkdag beginnen.

Ik heb het heel erg naar me zin daar in het hotel. De werknemers zijn allemaal erg aardig en behulpzaam. Het enige is dat de meeste bijna geen woord engels kunnen, dus moet ik alles in het spaans proberen duidelijk te maken en zij aan mij. Wat nog wel heel erg lastig is. Vooral op omdat chileens ook nog wel anders is dan spaans. Ze hebben wat andere woorden en spreken woorden anders uit. Een klein voorbeeld is wanneer je dankjewel zegt, zegt men hier 'gracia' ipv gracias. Dat is allemaal wel super wennen, maar je leert heel snel door alleen maar Spaans om je heen te horen de hele dag. Ik hoop dat ik snel het punt bereik dat ik in ieder geval alles kan verstaan wat mensen met duidelijk proberen te maken, want dat is af en toe nog wel lastig.

Maandagavond zijn we naar een staking geweest. Was best heftig om te zien want de staking werd goed afgekapt door de chileense carabineros.
Deze zijn in ieder geval niet zo lief als de nederlandse politie. Verder gewoon rustig thuis gezeten en vroeg gaan slapen. Ik merk wel dat het me heel veel energie kost om constant een andere taal om je heen te horen en te moeten spreken en nieuwe indrukken op doen, maar het is tot nu toe nog echt een super ervaring.

Gisteravond ben ik nog met het Nederlandse meisje, haar vriend en wat vrienden naar een Spanglisch party geweest. Dit is een meet-up met de bedoeling dat Chilenen er komen om engels te leren en buitenlanders om spaans te leren. Het was wel erg leuk om een keer mee te maken en weer wat spaans te kunnen spreken. Maar het was ook wel een beetje een visvijver, waar jongens komen om een leuke buitenlandse chick te scoren. Maar het was zeker leuk om een keer mee te maken.

Vandaag was ik daardoor wel heel erg moe. Ik moet namelijk elke ochtend om 6 uur opstaan, want ik begin om 8 uur te werken. Ik ben toch ook niet helemaal een ochtendmens heb ik gemerkt. Vanavond ook maar weer lekker vroeg slapen.

Vrijdag hebben we een barbecue met het hele huis om elkaar allemaal nog te leren kennen en het weekend ga ik met het Nederlandse meisje en wat vrienden een weekendje naar de zee. Ik ben benieuwd. Hoop snel weer te schrijven!

Hasta luego!

Muchos besos

Josephine


  • 08 Augustus 2013 - 08:14

    Selma:

    Hoi Josephine,

    Wat een leuk verslag en wat een belevenissen allemaal. Ik kan me voorstellen dat het enorm vermoeiend is en erg wennen. Ik hoop voor je dat je de taal snel onder de knie krijgt. Heel veel plezier met al je nieuwe ervaringen.

    gr.Selma

  • 08 Augustus 2013 - 08:26

    Paula Linschoten:

    Hoi Josephine

    Wat leuk dat je een reisblog maakt, zodat ik je belevenissen en ervaringen kan volgen. Erg leuk verslag en wat fijn dat je al zoveel vrienden hebt.
    Succes met de taal en ik hoop dat je hem snel onder de knie krijgt. Jou kennende zal dat goed lukken. Veel plezier!

    Liefs, Paula

  • 08 Augustus 2013 - 09:22

    Daphne Doove:

    Geweldig Josephine om al je avonturen te lezen. Leuk dat je hebt besloten om dat op deze manier te doen. Ik wens je een fantastische tijd daar en ga al je reisverslagen lezen. Een hele dikke knuffel!!!!!

    liefs Daphne

  • 08 Augustus 2013 - 09:31

    Anne:

    Hee Joos!
    Wat klinkt t allemaal leuk wat je doet! Gaaf hoor! Goed om te horen dat je het naar je zin hebt. Enjoy!
    liefs xxxxxx

  • 08 Augustus 2013 - 11:11

    Marcella De Bruin:

    Wauw lieve Joos!! Echt heel gaaf allemaal, en dat nu al! Je gaat zo veel beleven en zien, dus vooral blijven schrijven he!! Lieverd geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verhaal!!
    Heel veel liefs xxxxx

  • 18 Augustus 2013 - 13:40

    Anouk:

    Heee lieve Joosie! Het klinkt allemaal heel vet!! Goed om te horen! Heel leuk om je verhalen te horen, en we gaan snel skypen! Kan niet wachten op je volgende verhaal!
    Heel veel liefs en kusjes vanuit de andere kant van de wereld!xxxxx<33

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 November 2013

La primavera llegó!

22 September 2013

Sur prendido, un viaje excelente!

01 September 2013

Ya una mes se ha terminado!

19 Augustus 2013

Una otra semana de mí vida

08 Augustus 2013

Eerste week como latino!
Josephine

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 7799

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 19 December 2014

Helsinki it is!

04 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: