La primavera llegó! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Josephine Hartkamp - WaarBenJij.nu La primavera llegó! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Josephine Hartkamp - WaarBenJij.nu

La primavera llegó!

Blijf op de hoogte en volg Josephine

09 November 2013 | Chili, Santiago de Chile

De lente is begonnen en het is nu al echt heerlijk warm. Zelfs warmer dan de zomers in Nederland. Afgelopen weekend hebben we dat dan ook lekker aan het strand gevierd. Donderdagochtend vertrokken we naar Algarobbo, een dorpje aan het strand, waar we huisjes hadden gehuurd voor het weekend. Het was namelijk de verjaardag van een huisgenootje en zij wilde het heel graag aan het strand vieren. Voor mij was het dan ook geen probleem om haar hier te vergezellen;)

Volgepakt gingen we dan ook op weg naar het strand, geheel relaxed, want we hadden zeeën van tijd en alles kon dan ook lekker rustig aan. De huisjes waren toppie, we hadden twee kleine huisjes met 2 verdiepingen, woonkamertje, keukentje en een klein terrasje. Iedere avond hebben we heerlijk gebarbecued en de lekkerste dingen gegeten. Aangezien we met 4 verschillende nationaliteiten waren, wist iedereeen wel wat lekker te maken. Heerlijke stukken vlees, vis en groentes en allemaal even lekker.

Overdag hebben we vooral heerlijk aan het strand gelegen in de zon. Mijn eerste laag is dan ook zichtbaar :). En voor het eerst in mijn leven in de pacifische oceaan gezwommen, wat echt super koud is. Maar na een duik heb je waanzinnig veel adrenaline.

Zaterdagavond kwamen mijn collegaatjes ook naar het strand, dus ze belde me op om langs te komen. Echter toen ze aankwamen was de rest al zo moe, dat ze liever naar bed wilden, dus besloten we om in te feesten el Quisco. Aangezien zij nogal veel honger hadden na de reis, wilden ze eerst even wat eten, dus om 2 uur 's nachts stapten we een café/restaurant binnen. Ik dacht dat ze bedoelde om even snel wat te eten, maar er kwam een gigantische schotel op tafel met vlees, friet, eieren, brood en salsa, echt typisch chileens. Ik zat echter vol bewondering te kijken hoe ze het allemaal op konden eten midden in de nacht. Vervolgens zijn we gaan stappen in een hele kleine discotheek. De volgende dag heerlijk rustig aangedaan en genoten van het heerlijke weer en terug naar Santiago om maandag weer te werken.

Inmiddels zit mijn laatste week in receptie erop en kan ga ik maandag beginnen in reserveringen. Was erg interessant om in receptie te werken, want er zijn veel verschillende dingen waar je mee te maken krijgt. Ook erg leuk om wat jongere collega's te leren kennen en nu doe ik ook veel dingen met ze samen. Gisteren bijvoorbeeld zijn we naar een salsa bar geweest, heerlijk gedanst de hele avond. Morgen gaan we naar een internationale boekenmarkt.

Ook heeft mijn mama haar vliegticket naar Chile geboekt om samen te gaan reizen in januari. Super veel zin in. We gaan van het noorden tot het zuiden reizen. Van de woestijn tot aan de gletsjers. Wat ik tot nu toe van Chile heb gezien is waanzinnig mooi en de foto's van wat ik nog ga zien zijn veel belovend.

Besito desde Chile



  • 09 November 2013 - 16:29

    Stéphanie:

    Meid, wat klinkt dit allemaal goed. Geweldige ervaringen doe je op. Daar kun je de rest van je leven nog van nagenieten! Goed gedaan!

    Dikke kus,

    Stéphanie

  • 09 November 2013 - 17:53

    Vincent:

    He Josef!

    Super leuk dat je het naar je zin hebt in Chile. Ik ben nu al fan!
    Stiekem maak je me wel een beetje jaloers!

    veel plezier, en ik hoop snel meer te lezen!

  • 25 November 2013 - 18:31

    Annet Dekker:

    Hoi Josephine,
    Wat leuk al die verslagen, zodat we kunnen meeleven met jouw ervaringen in Chili.
    Het wordt vast fantastisch met je moeder, Chili is zo mooi. De indrukken zullen je altijd bij blijven. Je zult het later zien als een kostbare schat dit te mogen beleven.
    Heel veel mooie dagen in Chili!

    Groetjes
    Annet Dekker

    Heukelum

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 November 2013

La primavera llegó!

22 September 2013

Sur prendido, un viaje excelente!

01 September 2013

Ya una mes se ha terminado!

19 Augustus 2013

Una otra semana de mí vida

08 Augustus 2013

Eerste week como latino!
Josephine

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 704
Totaal aantal bezoekers 7795

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 19 December 2014

Helsinki it is!

04 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: