Una otra semana de mí vida - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Josephine Hartkamp - WaarBenJij.nu Una otra semana de mí vida - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Josephine Hartkamp - WaarBenJij.nu

Una otra semana de mí vida

Blijf op de hoogte en volg Josephine

19 Augustus 2013 | Chili, Santiago de Chile

Hola Hola!

Como estas?

Het weekend aan het strand was echt super! 's Ochtends zijn met de auto naar het strand gereden, waar we in de middag aankwamen. De ouders van Stefanie haar vriend, het Nederlandse meisje, hebben een huisje aan het strand. Dat was echt heerlijk, gewoon een heerlijk weekendje relaxed. We zijn 's middags heerlijk wat gaan wandelen aan de kust en weer zo'n overheerlijke empañada gegeten. Die zijn zo lekker! Het is eigenlijk gewoon een broodje wat je kunt vullen met alles wat je maar wilt. 's middags kwamen er nog twee andere Chileense vrienden en zijn we terug naar het huisje gegaan. 's Avonds heerlijk gebarbecued en een spel genaamd 'galzo'. Echt super leuk. De volgende dag hebben we nog een lekkere wandeling gemaakt en zijn we vervolgens naar een visrestaurant aan de zee geweest. De vis is hier zo lekker en goedkoop. Me gusta mucho!

De hele week heb ik in de lavanderia van het hotel gewerkt, de wasserette. Dit was best wel saai, aangezien er niet zo veel hersenen nodig zijn voor het werk, maar het was wel leuk om met de medewerkers te praten en mijn Spaans te oefenen. Morgen begin ik als supervisora, dus dan wordt het werk wel uitdagender.

Donderdag was een van de feestdagen die ze hier in Chile vieren, vanwege het sterk katholieke geloof, dus ik was lekker een dagje vrij. Daarom zijn we woensdag lekker gaan stappen, ook omdat een van de internationale mensen jarig was, dus er was een grande carrete )feest in het chileens).

De volgende dag heerlijk uitgeslapen, echt genieten! Vervolgens genoten van het uitzicht bij Santa Lucia en heerlijk op het gras gechilled. Van wat andere mensen hadden we gehoord dat er een gratis concert zou zijn in de stad. Zo chopchop daar gingen we. Het bleek een rockconcert ter ere van het 40-jarig bestaan van een chileense band. Het leuke was dat alleen het podium en de band was georganiseerd. Verder kwamen er heel veel mensen gewoon vrijwillig naar het park met hun barbecuetje, lekker muffins en heel veel overheerlijk en ongezond Chileens voedsel. Echte typische dingen zijn hier Churripan (brood met worst), completo (soort hotdog met tomaat en advocado) en ofcourse de empañadas. Heel veel families kwamen ook met een kleedje gewoon in het park ontspannen en genieten van een koude winterdag (22 graden). De mensen genieten hier waanzinnig van gewoon een vrij dagje.

Donderdagavond lekker ontspannen, want vrijdag was nog wel weer een gewone werkdag. Vrijdagavond kwamen we met het idee om voor zaterdag naar het strand te gaan. We hebben dus twee auto's gehuurd en zijn gewoon gaan rijden. Heerlijk genoten van een dagje strand en zelfs beetje verbrand op de winterdag. Hier in Algarrobo is ook het grootste zwembad ter wereld. Echt bizar om te zien. Zonder grapjes er waren mensen aan het kanoën in het zwembad, best hilarisch. Omdat we de auto toch pas zondagmiddag terug moesten brengen, ben ik samen met een meisje vanmorgen voor zonsopgang mijn bed uitgekomen.

Zonsopgang was echt waanzinnig. We zijn met de auto boven op de hoogste berg in de stad gereden. Toen we boven aankwamen was het nog donker en zag je hoe groot de stad eigenlijk was door alle lichten in de stad. Echt super super mooi. Omdat Santiago omringd is door bergen, zagen we de zo zon van achter de bergen opkomen. Een super mooi uitzicht. Het was het zoiezo waar die wekker om 05:45!

Vandaag ben ik verder met mijn Chinese huisgenoot naar het museum van mensen rechten geweest. Ik zou graag nog een keer terug gaan wanneer mijn Spaans beter is, want het is erg interessant. Het probleem was dat mijn Spaans nog niet goed genoeg is om alles te begrijpen. Ik ga de komende weken super hard aan mijn Spaans werken. Om dit zo snel mogelijk beter te krijgen. Soms is het echt vervelend om de taal niet te kunnen begrijpen en niet normaal te kunnen communiceren.

Morgen ga ik naar een voorlichting voor vrijwilligerswerk met kinderen. Het idee is om kinderen te helpen om wat Engels te leren en gewoon wat tijd met ze door te brengen. Ik ben benieuwd, lijkt me erg interessant om te doen en waarschijnlijk ook erg goed voor mijn Spaans.

Muchos besos y hasta luego!

  • 19 Augustus 2013 - 06:20

    Paula Linschoten:

    Fantastisch om te lezen Josephine! Wat zul je genieten. Veel plezier weer!
    Liefs, Paula

  • 19 Augustus 2013 - 08:31

    Anne:

    Hee Joos!
    Super leuk om je blog te lezen. Wat doe je allemaal mooie dingen zeg! Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal! Enjoy
    Xxxx

  • 19 Augustus 2013 - 08:33

    Selma:

    Wat een heerlijk verhaal weer. Een groot avontuur. Geniet ervan. Gr. De buurtjes xx


  • 19 Augustus 2013 - 09:50

    Lisanne:

    Hartstikke leuk verhaal schat! En kano's in het zwembad, haha cool!
    Have fun en dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 November 2013

La primavera llegó!

22 September 2013

Sur prendido, un viaje excelente!

01 September 2013

Ya una mes se ha terminado!

19 Augustus 2013

Una otra semana de mí vida

08 Augustus 2013

Eerste week como latino!
Josephine

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 7793

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 19 December 2014

Helsinki it is!

04 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: